четвер, 6 серпня 2015 р.

Календарне планування. 7 клас, українська література. 2015-2016 н.р.

7 клас
 українська література

п/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть
год
    Дата
Примітки

ВСТУП (1 год.)


Вступ.  Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.
1




ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ (4 год.)


Суспільно-побутові пісні  «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька»
Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. ТЛ: суспільно-побутові пісні.
1

Вивчити напам’ять:
1 пісню
(на вибір)


Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень.
ТЛ: пафос твору.
1




Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки.
1




Розвиток мовлення №1. Написання твору-роздуму на одну із тем: «У піснях – історія мого народу», «Пісня – душа народу», «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине…», «Народна пісня – злет душі людської». (письмово).
1




Література рідного краю №1. Пісенне багатство рідного краю. Фольклорні місцеві колективи.


Контрольна робота №1. «Із пісенних скарбів»

1



ПРО МИНУЛІ ЧАСИ   (23 год.)


Іван ФРАНКО. «Захар Беркут»  Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість.
1




Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. ТЛ:  історична повість.
1




Іван ФРАНКО. «Захар Беркут»  Патріотична ідея (головна думка) у творі,  її зв'язок із розгортанням сюжету. Образи Захара Беркута, Максима, Мирослави.
1




Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Порівняльна характеристика Захара Беркута і Тугара Вовка.
1




Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Художні засоби, особливості мови повісті.
1




Тарас ШЕВЧЕНКО. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало…» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.
1




Тарас ШЕВЧЕНКО. «Тополя» Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.
ТЛ: балада, метаморфози.
1




Тарас ШЕВЧЕНКО. «Як умру, то поховайте…» твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.  ТЛ: ідея.
1

Вивчити напам’ять:
«Як умру, то поховайте»


Контрольна робота №2. «Про минулі часи: творчість І.Франка, Т. Шевченка»

1




Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму.
ТЛ: героїко-романтична повість.
1




Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
ТЛ: композиція.
1






Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). ТЛ:  романтичний герой,
1




Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
1




Позакласне читання №1. В. МАЛИК. «Фірман султана» (2 книга тетралогії «Таємний посол»).

1




Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу. Автобіографічна повість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний твір.
1




Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).
1





Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Звичаї, традиції українців.

1




Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика.
1




Розвиток мовлення №2. Переказ одного з улюблених епізодів повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять». (усно).
1






Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Цікавий епізод із дитинства письменника.

1




Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіографічна основа твору.
1




Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
1




Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь.
1





Позакласне читання №2.

1




Контрольна робота №3. «Творчість А.Чайковського, М. Стельмаха, Гр. Тютюнника»    Контрольний письмовий твір на одну із тем: «Павлусь – відважний лицар і герой» (за повістю А.Чайковського «За сестрою»); «Шанобливе ставлення до природи у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»; «Морально-етичні уроки доброти у повісті Гр.Тютюнника «Климко».
1




Література рідного краю №2. «Ти знаєш, що ти – людина» (за оповіданням О. Жовни «Наталочка»).

1



«ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ – ЛЮДИНА» (15 год.)


Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору.
1



Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. ТЛ: поглиблення поняття про гумор.





Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)» Твір, написаний спеціально для дітей. Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загально-людських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
1



Ліна КОСТЕНКО. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. («Дощ полив…»)
1

Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір).

Ліна КОСТЕНКО. «Кольорові миші» Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
1



Ліна КОСТЕНКО. «Чайка на крижині», «Крила» Ідея глибокого духовного наповнення людини її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство найбільший скарб у житті.
2



Василь СИМОНЕНКО «лицар на білому коні» в українській літературі.
1



Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…» Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики.
1

Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір)

Василь СИМОНЕНКО.  «Гей, нові Колумби й Магеллани…» Загальнолюдські цінності та ідеї.

1



Розвиток мовлення №3. «Духовне багатство – найбільший скарб у житті». Характеристика ліричних героїв поезій Л. Костенко та В.Симоненка. (усно).
1



Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
1



Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.
1



Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.
2



Позакласне читання №3.   М.ПАВЛЕНКО.  «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу», «Русалонька із 7-В. В тенетах лабіринту», «Русалонька із 7-В та загублений у часі (Кн. 2)» (на вибір).




Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений» Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.
1



Контрольна робота №4.
 «Ти знаєш, що ти – людина»
1


МИ – УКРАЇНЦІ (11 год.)

Олег ОЛЬЖИЧ. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»)
Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.
2

Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір)

Олена ТЕЛІГА. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день»
Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.
2

Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір)

Література рідного краю №3. Світ дитинства у творах кіровоградських прозаїків.

1



Контрольна робота №5. «Творчість Олега Ольжича, О. Теліги»  (контрольний твір).

1



Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши чимало перемог.
1



Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й  щирості.

1



Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

2



Розвиток мовлення №3. Письмовий твір-розповідь про вигадані події на основі прочитаного. Складання власної версії закінчення твору (фанфіка); продовження розповіді про пригоди Івана Сили (на вибір).
1



Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «
Відомий український поет і його пісні, що стали народними.
1

Вивчити напам’ять: 
1 вірш (на вибір)

Андрій МАЛИШКО. «Чому, сказати, й сам не знаю…»Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.
1



Андрій МАЛИШКО.  «Вчителька»
Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка.

1



Позакласне читання №4. «Умій творити красу» (за новелою Віри Китайгородської «Подарунок від мами»).

1



Розвиток мовлення №4. Дивосвіт Катерини Білокур. Твір-фантазія за картинами народної художниці. (письмово).

1



Контрольна робота №6. «Ми  – українці»: (тестування).

1



Література рідного краю №4. «Щастя мені до лиця». Урок поезії за творчістю Н.Купчинської.

1



Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися протягом року й викликали найбільшу зацікавленість.
1



Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання.

1


Немає коментарів:

Дописати коментар