7 клас
українська література
№
п/п
|
Зміст навчального
матеріалу
|
К-сть
год
|
Дата
|
Примітки
|
||
ВСТУП (1 год.)
|
||||||
|
Вступ. Художній
твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його
особливість і значення. Функції мистецтва.
|
1
|
|
|
||
ІЗ ПІСЕННИХ
СКАРБІВ (4 год.)
|
||||||
|
Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть»,
«Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у
степу криниченька»
Висловлювання відомих людей
про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. ТЛ:
суспільно-побутові пісні.
|
1
|
|
Вивчити напам’ять:
1 пісню
(на вибір)
|
||
|
Жанрово-тематичне розмаїття
пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські
тощо). Трагічний і
героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень.
ТЛ: пафос твору.
|
1
|
|
|
||
|
Коломийки «Дозвілля
молоді», «Жартівливі коломийки» –
«перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова,
ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки.
|
1
|
|
|
||
|
Розвиток мовлення №1. Написання твору-роздуму на одну із тем: «У піснях – історія мого
народу», «Пісня – душа народу», «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине…»,
«Народна пісня – злет душі людської». (письмово).
|
1
|
|
|
||
|
Література рідного краю №1. Пісенне багатство рідного
краю. Фольклорні місцеві колективи.
Контрольна робота №1. «Із
пісенних скарбів»
|
1
|
|
|
||
ПРО МИНУЛІ ЧАСИ (23 год.)
|
||||||
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Короткі відомості про митця і його багатогранну
творчість.
|
1
|
|
|
||
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби
русичів-українців проти монголо-татарських нападників. ТЛ: історична повість.
|
1
|
|
|
||
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Патріотична ідея (головна думка) у творі, її зв'язок із розгортанням сюжету. Образи
Захара Беркута, Максима, Мирослави.
|
1
|
|
|
||
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Порівняльна
характеристика Захара Беркута і Тугара Вовка.
|
1
|
|
|
||
|
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» Художні
засоби, особливості мови повісті.
|
1
|
|
|
||
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. Повторення
життєпису поета. «Мені тринадцятий минало…» Мотив
усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану
незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.
|
1
|
|
|
||
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Тополя» Ідея незнищенності справжнього
кохання, краси, вірності.
ТЛ: балада, метаморфози.
|
1
|
|
|
||
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Як умру,
то поховайте…» – твір, що єднає минуле,
теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею.
Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея.
|
1
|
|
Вивчити напам’ять:
«Як умру, то поховайте»
|
||
|
Контрольна робота №2. «Про
минулі часи: творчість І.Франка, Т. Шевченка»
|
1
|
|
|
||
|
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За
сестрою» Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій
гуманізму.
ТЛ:
героїко-романтична повість.
|
1
|
|
|
||
|
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За
сестрою» Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
ТЛ: композиція.
|
1
|
|
|
||
|
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За
сестрою» Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому
гіперболізації). ТЛ: романтичний герой,
|
1
|
|
|
||
|
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За
сестрою» Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство
запорозьких козаків.
|
1
|
|
|
||
|
Позакласне читання №1. В. МАЛИК. «Фірман султана» (2 книга тетралогії «Таємний посол»).
|
1
|
|
|
||
|
Михайло СТЕЛЬМАХ.
«Гуси-лебеді летять…» Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу.
Автобіографічна повість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний твір.
|
1
|
|
|
||
|
Михайло СТЕЛЬМАХ.
«Гуси-лебеді летять…» Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках,
поведінці, роздумах, переживаннях).
|
1
|
|
|
||
|
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді
летять…» Звичаї, традиції українців.
|
1
|
|
|
||
|
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Образи
гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика.
|
1
|
|
|
||
|
Розвиток
мовлення №2. Переказ
одного з улюблених епізодів повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять». (усно).
|
1
|
|
|
||
|
Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Цікавий
епізод із дитинства письменника.
|
1
|
|
|
||
|
Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Тема воєнного лихоліття в
повісті. Автобіографічна основа твору.
|
1
|
|
|
||
|
Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Ідея самопожертви.
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
1
|
|
|
||
|
Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Художні особливості твору
(мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь.
|
1
|
|
|
||
|
Позакласне
читання №2.
|
1
|
|
|
||
|
Контрольна
робота №3. «Творчість А.Чайковського, М. Стельмаха, Гр. Тютюнника» Контрольний письмовий твір на одну із тем: «Павлусь
– відважний лицар і герой» (за повістю А.Чайковського «За сестрою»); «Шанобливе ставлення до природи у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді
летять»; «Морально-етичні уроки доброти у повісті Гр.Тютюнника «Климко».
|
1
|
|
|
||
|
Література рідного краю №2. «Ти знаєш, що ти – людина» (за оповіданням
О. Жовни «Наталочка»).
|
1
|
|
|
||
«ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ – ЛЮДИНА» (15 год.)
|
||||||
|
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Короткі відомості про автора, його гумористичні
твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору.
|
1
|
|
|
||
|
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Гумористичне, викривальне зображення головного
героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. ТЛ: поглиблення поняття про гумор.
|
|
|
|
||
|
Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка
для дітей, для малих і великих)» Твір, написаний спеціально для дітей. Актуальні
морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загально-людських
цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки,
моралі.
|
1
|
|
|
||
|
Ліна КОСТЕНКО. Коротко про письменницю.
Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. («Дощ полив…»)
|
1
|
|
Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір).
|
||
|
Ліна КОСТЕНКО. «Кольорові миші» Ідея зіткнення неповторності
й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація.
Образ особливої дівчинки Анни.
|
1
|
|
|
||
|
Ліна КОСТЕНКО. «Чайка
на крижині», «Крила» Ідея глибокого
духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство –
найбільший скарб у житті.
|
2
|
|
|
||
|
Василь СИМОНЕНКО –
«лицар на білому коні» в українській літературі.
|
1
|
|
|
||
|
Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти
знаєш, що ти — людина…» Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений
пафос його лірики.
|
1
|
|
Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір)
|
||
|
Василь СИМОНЕНКО. «Гей,
нові Колумби й Магеллани…»
Загальнолюдські цінності та ідеї.
|
1
|
|
|
||
|
Розвиток мовлення №3. «Духовне багатство – найбільший скарб у житті». Характеристика
ліричних героїв поезій Л. Костенко та В.Симоненка. (усно).
|
1
|
|
|
||
|
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду
Кулаківських» Казкове й реалістичне в
повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
|
1
|
|
|
||
|
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька
із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Роздуми про сенс людського
життя, моральний вибір кожного.
|
1
|
|
|
||
|
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду
Кулаківських» Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.
|
2
|
|
|
||
|
Позакласне
читання №3. М.ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського
лісу», «Русалонька із 7-В. В тенетах лабіринту», «Русалонька із 7-В та
загублений у часі (Кн. 2)» (на вибір).
|
|
|
|
||
|
Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений» Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості
художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.
|
1
|
|
|
||
|
Контрольна
робота №4.
«Ти знаєш, що ти – людина»
|
1
|
|
|
||
МИ – УКРАЇНЦІ (11 год.)
|
||||||
|
Олег ОЛЬЖИЧ. «Господь
багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»)
Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм,
сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним
словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт
нащадкам.
|
2
|
|
Вивчити напам’ять:
1 вірш (на
вибір)
|
||
|
Олена ТЕЛІГА.
«Сучасникам», «Радість», «Пломінний день»
Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм,
сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним
словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт
нащадкам.
|
2
|
|
Вивчити напам’ять:
1 вірш (на
вибір)
|
||
|
Література
рідного краю №3. Світ дитинства у творах кіровоградських прозаїків.
|
1
|
|
|
||
|
Контрольна
робота №5. «Творчість Олега Ольжича, О. Теліги» (контрольний твір).
|
1
|
|
|
||
|
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном
Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши
чимало перемог.
|
1
|
|
|
||
|
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного
духу українського народу, його доброти й щирості.
|
1
|
|
|
||
|
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня
дружба і любов, чесність і підступність.
|
2
|
|
|
||
|
Розвиток мовлення №3. Письмовий твір-розповідь про вигадані події на основі прочитаного.
Складання власної версії закінчення твору (фанфіка); продовження розповіді
про пригоди Івана Сили (на вибір).
|
1
|
|
|
||
|
Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «
Відомий український поет і його пісні, що
стали народними.
|
1
|
|
Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір)
|
||
|
Андрій МАЛИШКО. «Чому, сказати, й сам не знаю…»Патріотичні
почуття, найвищі духовні цінності в них.
|
1
|
|
|
||
|
Андрій МАЛИШКО. «Вчителька»
Художні засоби донесення до читача ідей
патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка.
|
1
|
|
|
||
|
Позакласне читання №4. «Умій творити красу» (за новелою Віри
Китайгородської «Подарунок від мами»).
|
1
|
|
|
||
|
Розвиток
мовлення №4. Дивосвіт Катерини Білокур. Твір-фантазія за картинами народної
художниці. (письмово).
|
1
|
|
|
||
|
Контрольна робота №6.
«Ми – українці»: (тестування).
|
1
|
|
|
||
|
Література
рідного краю №4. «Щастя мені до лиця». Урок поезії за творчістю Н.Купчинської.
|
1
|
|
|
||
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори,
що вивчалися протягом року й викликали найбільшу зацікавленість.
|
1
|
|
|
||
|
Підсумковий урок.
Семестрове та річне оцінювання.
|
1
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар