1. Життя Тараса Шевченка
(Степан Васильченко. «У бур'янах») порівняно з
А казкою Б переказом В літописом Г легендою
3. Прочитай текст твору Степана Васильченка «У
бур'янах».
І жили там рабами в тяжкій чужій роботі заворожені в неволю люди. Світ їм було зав'язано, говорити заказано,
ходили НІМІ...
Виділене слово означає, що люди
А мали фізичну ваду
Б були неговіркі
В почувалися безправними
Г не мали про що говорити
4. Зазирнувши у вікно Шевченкової хати, баба, яка прийшла приймати
пологи («У бур'янах»), аж
А зраділа Б здивувалась В обімліла Г заклякла на
місці
5. Шевченкова родина
(Степан Васильченко. «У бур'янах») якось слухала сусіда без охоти, бо всі були
А дуже стомлені після робочого дня
Б надзвичайно стурбовані відсутністю Тараса
В байдужі до чужих балачок
Г зайняті хатніми справами
6.Тарас (Степан Васильченко. «У
бур'янах») повернувся додому з
А чумаками Б косарями В
пастухами Г москалями
7. Думка про
те, що з Тараса (Степан Васильченко. «У бур'янах») вийде розбіяка великий, нав
лежить
А його батькові Б його
матері В сусідові Г братові Микиті
8. Прочитай текст твору Степана
Васильченка «У бур'янах».
Бодай усі ті діти не плодились,
що мають рости в неволі.
Ці слова належать
А Тарасовому батьку
Б Тарасовій матері
В бабі Г панському
десятникові
10. З'ясуй порядок розгортання подій у творі
Степана Васильченка «У бур'янах».
А І
мандрує мала
людина по світу з ранку до вечора.
Б Раптом коло самого села луною вдарила в усі кутки пісня. В А де ж моя дитина?
Г Батько був веселий, подавав бабі то те, то друге, жартував.
11. Прочитай текст. Лось
знав, що то тріщить стара гілляка на дубі, всохла, кощава; їй давно вже б треба
впасти, а вона не падала, з дивною впертістю тримаючись за стовбур. У
цих рядках використано такий художній засіб, як
А метафора В гіпербола
Б порівняння
Г персоніфікація
12. Про те,
як з'явився на світ Тарас Шевченко (Степан Васильченко. «У бур'янах»), знають
зі спогадів
А
матері поета
Б
його сестри
Катрі
В
панського
десятника
Г баби, що приймала
пологи
13. Прочитай текст твору Степана Васильченка «У бур'янах».
Бодай усі ті діти не
плодились, що мають рости в неволі. Ці слова пройняті
А
гнівом Б зневірою В болем
Г іронією
14. За словами баби, яка прийшла приймати пологи (Степан
Васильченко. «У бур'янах»), мав народитися той, хто в панів одніме
А гроші Б талан В свободу Г маєтки
15. Думка
про те, що з Тараса (Степан Васильченко. «У бур'янах») вийде щось добряще,
належить
А
його батькові Б його матері.
В
сусідові Г
братові Микиті
16. Прочитай текст твору Степана Васильченка «У
бур'янах».
Ото
чули про Кармелюка, а це другий буде такий.
Це пророцтво
належить
А Тарасовому батьку Б Тарасовій
матері В сестрі
Катрі Г сусідові
17. З'ясуй порядок розгортання подій
у творі Степана Васильченка «У бур'янах».
А Починалася знову розмова про Кармелюка, що саме гримів на Поділлі.
Б Коли це, де не візьмись, щось таке, як цар у короні, та як схопляться
з тим мужиком за барки.
В Невесела вечеря - морений батько
свариться.
Г Сиди ж мені й не вилазь, поки не
прийду.
18. Магічну силу мала над Тарасом
(„В бур’янах” С.Васильченка):
а) обшарпана школа;
б) рідна домівка;
в) гущавина біля хати.
19. Хто привіз Тараса до батьків,
коли він заблукав у полі?
а) жандарми; б) женці;
в) чумаки.
20. Який художній засіб
використовує П.Тичина в даному уривку?
Блакить мою душу обвіяла
Душа моя сонця намріяла…
21. Як загинув лось?
а) загризли вовки;
б) потонув у крижаній воді;
в) убив дядько.
22. У Тараса („В бур’янах”
С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:
а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;
б) був у кирилівського дяка;
в) коли був на природі.
23. Про трагічну загибель тварини
від рук браконьєра розповідається у творі:
а) „Лось” Є.Гуцала; б) „ В
бур’янах» ”; в) „ Гаї шумлять”.
24. Хто врятував лося з крижаної
води („Лось” )?
а) дядько;
б) працівники заповідника; в)
хлопчики.
25 «Доброта, чуйність – головні риси характеру
справжньої людини».
„Уміти відчувати природу – величезний дар”.
Немає коментарів:
Дописати коментар