субота, 1 квітня 2017 р.

Готуємося до контрольної роботи. 5 клас ( С.Васильченко, Т. Шевченко, П . Тичина, Є. Гуцало)

1.  Життя Тараса Шевченка (Степан Васильченко. «У бур'янах») порівняно з
А казкою         Б переказом           В літописом   Г легендою
3.  Прочитай текст твору Степана Васильченка «У бур'янах».
І жили там рабами в тяжкій чужій роботі заворожені в неволю люди. Світ їм було зав'язано, говорити заказано, ходили НІМІ...
Виділене слово означає, що люди
А мали фізичну ваду   
Б були неговіркі    
В почувалися безправними   
Г не мали про що говорити
4. Зазирнувши у вікно Шевченкової хати, баба, яка прийшла приймати пологи («У бур'янах»), аж
А зраділа Б здивувалась В обімліла Г заклякла на місці
5.  Шевченкова родина (Степан Васильченко. «У бур'янах») якось слухала сусіда без охоти, бо всі були
А дуже стомлені після робочого дня              
Б надзвичайно стурбовані відсутністю Тараса
В байдужі до чужих балачок           
Г зайняті хатніми справами
6.Тарас (Степан Васильченко. «У бур'янах») повернувся додому з
А чумаками Б косарями В пастухами Г москалями
7. Думка про те, що з Тараса (Степан Васильченко. «У бур'янах») вийде розбіяка великий, нав лежить
А його батькові Б його матері В сусідові Г братові Микиті
8. Прочитай текст твору Степана Васильченка «У бур'янах».
Бодай усі ті діти не плодились, що мають рости в неволі.
Ці слова належать
А Тарасовому батьку Б Тарасовій матері        
В бабі              Г панському десятникові
10. З'ясуй порядок розгортання подій у творі Степана Васильченка «У бур'янах».    
А І  мандрує мала людина по світу з ранку до вечора.   
Б Раптом коло самого села луною вдарила в усі кутки пісня.   В А де ж моя дитина?   
Г Батько був веселий, подавав бабі то те, то друге, жартував.
11. Прочитай текст.  Лось знав, що то тріщить стара гілляка на дубі, всохла, кощава; їй давно вже б треба впасти, а вона не падала, з дивною впертістю тримаючись за стовбур.     У цих рядках використано такий художній засіб, як    
 А метафора         В гіпербола               
 Б порівняння           Г персоніфікація
12. Про те, як з'явився на світ Тарас Шевченко (Степан Васильченко. «У бур'янах»), знають зі спогадів
А матері поета                                    
Б його сестри Катрі                                              
В панського десятника                   
Г баби, що приймала пологи

13.  Прочитай текст твору Степана Васильченка «У бур'янах».
 Бодай усі ті діти не плодились, що мають рости в неволі. Ці слова пройняті                                                
А гнівом   Б зневірою     В болем      Г іронією

14. За словами баби, яка прийшла приймати пологи (Степан Васильченко. «У бур'янах»), мав народитися той, хто в панів одніме                       
А гроші       Б талан   В свободу   Г маєтки
15. Думка про те, що з Тараса (Степан Васильченко. «У бур'янах») вийде щось добряще, належить
А його батькові    Б його матері.                
В сусідові              Г братові Микиті

16.  Прочитай текст твору Степана Васильченка «У бур'янах».
Ото чули про Кармелюка, а це другий буде такий.
Це пророцтво належить                                                
А Тарасовому батьку                Б Тарасовій матері        В сестрі Катрі        Г сусідові


17. З'ясуй порядок розгортання подій у творі Степана Васильченка «У бур'янах».
 А Починалася знову розмова про Кармелюка, що саме гримів на Поділлі.
Б Коли це, де не візьмись, щось таке, як цар у короні, та як схопляться з тим мужиком за барки.
В Невесела вечеря - морений батько свариться.
Г Сиди ж мені й не вилазь, поки не прийду.

18. Магічну силу мала над Тарасом („В бур’янах” С.Васильченка):
    а) обшарпана школа;
    б) рідна домівка;
    в) гущавина біля хати.
19. Хто привіз Тараса до батьків, коли він заблукав у полі?
    а) жандарми;  б) женці;  в) чумаки.
20. Який художній засіб використовує П.Тичина в даному уривку?
    Блакить мою душу обвіяла
    Душа моя сонця намріяла…
21. Як загинув лось?
    а) загризли вовки;
    б) потонув у крижаній воді;
    в) убив дядько.
22. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:
 а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;
 б) був у кирилівського дяка;
  в) коли був на природі.

23. Про трагічну загибель тварини від рук браконьєра розповідається у творі:
    а) „Лось” Є.Гуцала;   б) „ В бур’янах» ”;  в) „ Гаї шумлять”.
24. Хто врятував лося з крижаної води („Лось” )?
    а) дядько;   б) працівники заповідника;    в) хлопчики.
25   «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».

  „Уміти відчувати природу – величезний дар”.

Немає коментарів:

Дописати коментар