субота, 1 квітня 2017 р.

Готуємося до контрольної роботи , 8 клас ( Н.Бічуя, В Дрозд)

          Ніна  Бічуя  «Шпага  Славка  Беркути»
1.У  який  період  Ніна Леонідівна  працювала у Львівському театрі юного  глядача?
А. 1975- 1984 рр.
Б.1974-1985 рр.
В.1975-1985 рр.
Г.1975-1986 рр.
2. Останні  двадцять років  Ніна  Бічуя  займається 
А. перекладом з німецької;
Б. перекладом з болгарської;
В. перекладом  з чеської;
Г. перекладом  з польської.
3. Як  починається   повість?
А.Був вечір.  Звичайний  вечір з   першим ,дуже  раннім  і  дуже  лапатим  снігом..
Б. Був вечір.  Звичайний  вечір з   першою  заметіллю…
В. Був вечір.  Звичайний  вечір з   першим  морозом ,який  щипав дітей…
Г. .Був вечір.  Звичайний  вечір з   першою хуртовиною, яка не  вщухала  довгі  години…
4.Кого  з  героїв  повісті  характеризує  ця  цитата :» Хлопець шматує папір,  шпурляє геть олівці,  а  потім знову  знаходить -  червоний,  синій,- малює  коней синіх  з  червоними  гривами,  і   в  тому  полум’ї  раптом  чує  музику, якої  не  дарували  струни. Може  , не  такий уже  він  поганий? Просто  музика  буває  різна
А. Стефко  Вус.
Б. Юлько  Ващук.
В.Славко  Беркута.
Г. Андрій  Лопух.
5.Назвати  героя , якого любило  теля,  сонце  і  баба?
А. Стефко  Вус.
Б. Юлько  Ващук.
В.Славко  Беркута.
Г. Настка Вус.
6.»  Ноги  ставали   міцнішими,  пружніли  м’язи , і вже  не  доводилося  весь  час  думати:як добре великим  і сильним – їх  ніхто не  штовхає… Мама потім  не  могла  ніяк повірити, що  хлопець сам  себе  вилікував…» Ці  слова – характеристика…
А. Юлька  Ващука
Б.Андрія Лопуха
В.Стефка  Вуса
Г.Славка  Беркути.
7.Назвати  місто , яке   так описано в   повісті:  « … І  попливло місто  із схилів  Княжої  гори,  як  ріка рушило  на  долини  і  пагорби, убрало  їх  у  каміння. У  чорні  брами на   Ринковій  площі  вступають  у  дивних  шатах горожами.  В  аптеці  на  Ставропігійській у  мідному  важкому начинні  товче сухі  зіллиська,  схожий на  ченця аптекар. Вулицею  котиться  віз із  оббитими  колесами…»
А.Київ
Б.Чернівці.
В.Львів
Г.Ужгород.
8. Про яку  рису  характеру  Юлька  Ващука наголошується  у   таких словах Славка  Беркути: «  Із  Юльком  сперечатися  - все  одно, що кам’яну  брилу  на  дуель  викликати, він на  своєму  стоятиме, хоч би  й  не  мав  рації»
А .гордість.
Б. мужність.
В. доброта.
Г. впертість.
9.» І  коли  він  помітив  сльози  на  синових  очах, то відвернувся, ніби  йому обов’язково   треба було  відвертатися, скидаючи плащ, і  син  зрозумів, що  батько ставиться  до  нього,як  до  дорослого  не хоче  бачити його  слабкості». До  якого героя повісті можна  віднести  ці слова
А.Славка  Беркуту.
Б.Стефка Вуса.
В.Юлька  Ващука.
Г. Андрія  Лопуха.
10.Якого  героя схарактеризовано такими словами  з тексту : « …  соловей –розбійник  з нашого двору. Стою  та  дивуюсь:  чому ти  такий добрий  став, у  дворі хлопчаків мало що не ломигає , а  тут над  сорокою  розчулюється! Метаморфоза»
А.Андрія  Лопуха
2. .Юлька  Ващука.
В. Славка  Беркуту.
Г. Стефка Вуса.
11. Назвіть  розділ,  в  якому розповідається  про  розмову Славка  Беркути  з тренером , який прагне дізнатися  причину пропусків  занять  з  фехтування хлопцем.
А. « Також  о другій  голині  дня»
Б. «Напередодні»
В. «Тоді  була  п’ятниця»
Г.»Два по   два  - чотири»
12.Відшукайте  проблему, якої  не  порушено  у повісті Ніни  Бічуї «Шпага  Славка  Беркути»
А. збереження життя  дитини;
Б. віра  у  свій талант;
В. самовдосконалення і  самореалізація  дитини;
Г. відповідальність людини  за  свої вчинки.
            Установіть  відповідність
13. Установіть  відповідність.
 Герой             Вчинок
1.Славко Беркута  2.Стефко  Вус 
4. Лілі   Теслюк    3.Юлько  Ващук                   
А. Рятує сороку з  переламаним  крилом.
Б. Страждає через невіру однокласників
В.Вірить  у  невинність  Беркути.
Г. В  міліції  називає чуже  прізвище  замість  свого.                                                
 Д. Не  боїться   пити  вино  на  вулиці.
14.Установіть  відповідність
Проблема                                                                       Герой
1.Відсутність  повноцінного спілкування                 А. Лілі Теслюк
   з дорослими                                                              Б. Стефко  Вус
2.Пртистояння брехні і правди                                  В.Юлько  Ващук
3.Самотність  дитини                                                  Г.Славко  Беркута
4.Віра  у  свій  талант                                                  Д.Андрій Лопух

15.Установіть  відповідність
1.Славко  Беркута      2.Стефко  Вус          3.Лілі  Теслюк                  4.Юлько  Ващук                                         
    Герой                                                     Цитата  з  твору
А. «Ноги ставали міцнішими , пружніли  м’язи , і  вже  не  доводилося весь  час  думати: як добре
великим  і  сильним - їх  ніхто не штовхає…»
Б. «  …Теля любило …..Сонце  гріло, баба розказувала казки. Сонце  любило …. , і баба  любила ….»
 В. «Вона  й  сама  не  довго  ображалася, що  її переставали слухати  і  розпитувати про знімання  в  розпитувати про знімання  в  кіно. Мугикала пісеньки на  уроках,носила  в  клас  паяца з великим червоним  ротом.»
  Г.»…малює коней  синіх  з червоними  гривами, і  в  тім  полум’ї раптом чує музику, якої не  дарували струни.»
 Д. «  У школі  надто багато дітей, я просто не встигаю приглянутися до їхнього кольору»
16.Назвіть  жанр твору  «Шпага  Славка  Беркути»  у  визначенні  самої  авторки
17.Вкажіть рису характеру  Юлька, яка була  домінуючою?
Є.Гуцало « Білий кінь Шептало»
1. Вирвавшись на волю, кінь Шептало побіг:
а) до лісу;
б) Понад берегом річки, по мілинів
В) вздовж проїжджої частини дороги;
г) додому.
2. Стукіт копит коня порівнювався із:
А) Гуркотом на небі; 
Б) рухом поїзда по залізничній колії;
В) звуком дятла, який перебував на стовбурі дерева;
Г) музичним тактом.
3. Предки Шептала:
А) були спортивними конями;
б) Виступали в цирку;
В) возили конів;
г) брали участь у військових подіях.
4. На думку Шептала, головне, що дано білим коням, так це:
а) спритність;
б) кмітливість;
в) Розум;
Г) вміння поводити себе з людиною.
5. Як білий кінь охарактеризував сам себе? Він був:
а) брикливим і жорстоким;
б) байдужим до всього;
В) принциповим і водночас відповідальним;
Г) Покірним і роботящим.
6. Про що розповідала мати Шепталу, коли той був малим?
а) Важке коняче життя;
 б) Дідів і прадідів;
В) майбутню його красу, силу і велич;
Г) необхідність якісного харчування.
7. Епіграфом до твору В. Дрозд обрав слова:
А) Е. Ремарка;
б) Р. Рільке; 
В) О. Пушкіна;
г) П. Загребельного.
8. Якої шкоди завдав підпасок коню?
А) Поранив ногу; б) вибив око;
в) Поранив шкіру на спині; 
Г) обпік худобу.
9. Робота, яку недолюблював виконувати білий кінь:
А) перевозити гній;
б) орати поле;
в) Їздити до міста;
 Г) катати малий дітей у святкові дні.
10. Якого кольору був Шептало, коли повернувся додому після віль
ної прогулянки?
А) Сірого; Б) білого;
в) вороного; г) чорного.
11. За Шепталову сваволю Степан називав його:
А) Ледачим зіллям; Б) старою клячею; в) лиходієм; г) хитрим стрибунцем.
12. Мати білого коня працювала у:
А) селян, обробляючи землю;
б) Цирку, розважаючи публіку;
 В) фермера; г) лісника.
13 Встановіть відповідність між цитатою та рисою характеру (за оповіданням В. Дрозда «Білий кінь Шептало»). 1. Терплячість, покірність.  2. Небажання виділятися. 

3. Відчуття волі.   4. Сила волі
A «Коли вже бути відвертим до кінця, то він соромився упряжі, соромився становища робочої худобини, яку вільно запрягати, стьобати батогом кожному Степанові».
Б «Вони, люди, знають: на Шептала можна покластися. Такий покірний і роботящий, тільки віжок торкнись, уже чує, вже розуміє, підганяти не доводиться».
B «Вийшовши на сизу піщану косу і, струсивши воду, відчув себе таким сильним. покірність. Що знову заіржав, цього разу грізно та бойовито, перегукуючись з громами».
Г «Коли звівся на ноги, вже не був білим конем; до ранку земля підсохне, обсиплеться, і він стане таким же сірим, яким був досі».

Немає коментарів:

Дописати коментар